Sv: MR2 valg
Nu er jeg een af de få der har haft alle muligheder inden for tagkonfiguration af aw11. Hver model har sin styrker og svagheder. De er fra fabrik lavet som targa, glassoltag og fast tag.
Hvorfor har du fravalgt targa?
fast tag : stiv karosse, super til trackdays, aldrig utæt, giver en dejlig lille og sporty kabine.
Soltag : lidt mindre stiv karosse, soltaget kan tages ud og placeres ude i foreste bagagerum (kun ved originalt soltag) Originalt soltag er ALDRIG utæt. + point for at det både kan tages helt ud eller vippes op.
Targa : Max coolness effekt, ofte utæt, selv med nye lister/targatage. Dem der påstår deres targa ALDRIG har dryppet vand lyver ;-D . Et andet irretationsmoment er at man kun enten kan ha tagene i eller ude, der er ingen mellemvej.. bliver man overrasket af en byge med tagene af…så bliver man våd inden de er kommet på. men stadig…targa er superfedt på en høj sommerdag.. Targa har en smule højere vægt pga forstærkninger i bunden… om det kan mærkes i det virkelige liv…tjaaa næppe
ligenu har jeg en 85 med fast tag (for 2. gang) og den er altså (i min bog ihvertfald) den originale og uspolerede mr2. ikke så meget gejl, bare en sjov gocart. I de 2 soltagsmodeller jeg har haft, har jeg altid prøvet at snyde mig selv til at tro det var jo næsten en targa…. men det bliver det aldrig… man bliver tilgengæld aldrig våd inde i bilen.
Hver model har som sagt sine fordele og ulemper, og du må prøve at pejle dig ind på hvad du vægter højest – en cruiser til strandvejen? – så er det targa. Hvis du er ligeglad med coolness effekt så snup en med soltag – det er langt hen ad vejen mere praktisk. Hvis du går op i hvad der en dag bliver den rigtige mr2 klassikker, så find dig en tidlig 85 fast tag.
Nu bliver jeg sikkert nakkeskudt af en masse (ikke mindst splynk) 😀
Maigaard