Sv: Mr2 ’92 3SGE Forhøjet CO Værdi !!!

#4616

Test af oxygen sensor.

Bilen skal være drift varm og holdes ved 2500 omdr. (2 min. inden og under selve testen)
Sæt en “lus” mellem TE1 og E1
Kontrollere med en voltmeter (+)=VF1 og (-)=E1, hvor mange gange den går op og ned inden for 10 sek. (omdr. 2500)
Over 8 = OK
Under 8 = udføres testen igen
Hvis den stadig er under 8, så tages “lusen” mellem TE1 og E1 af, og der måles hvor mange volt der er mellem VF1 og E1.
Mere end 0 volt = udskift oxygen sensoren

Hvis den viser 0 volt, så giv lige besked, fordi så er der lidt ekstra man kan teste.

Man kan også teste modstanden mellem +B og HT på selve stikket på oxygen sensoren
Modstanden skal være mellem 5.1 – 6.3 K ohm ved 20 grader.
Hvis ikke udskift sensoren