Sv: Hejsa – Mangler rådgivning til ekstra HK

#3182
Johnny Friis
Keymaster

Sagt med det samme, Splynk har mig bekendt alt hvad der er nødvendigt for at isætte en kompressor motor i din MR2 lovligt, så nedenstående skal ikke misforståes som handels hærværk 😉

Problemet med alt tuning er at man skal dokumentere at miljø reglerne er overholdt. Her gælder en håndskrevet post-it ikke og typisk kræves der en prøvning foretaget af f.eks. TUV til i omegnen af 30kilo. Derfor er andre knastaksler, motorstyringer m.v. i praksis udelukket.
Grunden til at man lovligt kan bygge en 4AGZE kompressor motor i, er at Toyota allerede har laver en MR2 med den motor, og man aksepterer derfor de miljø prøvninger der er lavet på den model. Det indebærer selvfølgelig at det skal være en 4AGZE motor som den findes i en MR2 SC inc. alt der har indflydelse på motorens miljøpåvirkning. Ledningsnet, motorstyring, katalysator o.s.v.
Derfor undrer det mig at Splynk skriver “det har siden vist sig at alt ovenstående slet ikke er nøsvendigt..(såfremt det er en 124 hk)

Er der noget jeg er gået glip af? :unsure: