Sv: 3sge ombyg til 3sgte
Det er jeg så ikke uenig med dig i, samme årsag til at jeg ikke har en åndsvag højrestyret NA MKIV holdende.. 🙂
Købte den kun for motoren, er så senere blevet enig med mig selv om at lave den til bane bil med NA motoren.
“Toyota uses modifiers in the chassis code to signal a change in engine or a change in body style or a change in drive (F-FWD -> F-AWD for example). Toyota uses tons of modifiers on truck chassis/model codes.
USDM and JDM turbos are SW20s by model code (USDM turbos only use SW22 in the VIN)
JDM 3SGEs are also SW20s (3SFEs would also be SW20s)
USDM N/As are SW21s
The 1 in SW21 signifies a change in the engine (on other models it can be a change in body style like sedan or hatch), though it’s the same series but different displacement – i.e. an additional engine option. A 5 usually means AWD, so if there were an SW25, it’d be AWD regardless of engine.
Think of SW20 as a class – it encompasses all 2.0L engines (3SFE, 3SGE, and 3SGTE) for a particular body type
Engines series (S ), chassis series (W ), chassis generation (2), modifier (0,1 are only available for the MKII)”
Det var så mere argumentet for at det kun var turbomodellen der hed sw20 som ikke er helt rigtigt, det har nok ikke nogen relevans i denne tråd. Dog tror jeg ikke at man umiddelbart kan se forskel på en sw20 der er bygget om til en sw20 turbo. Det må sgu være svært. Ret mig hvis jeg tager fejl.