Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: motorproblemer

motorproblemer 24 Feb 2015 22:51 #6824

  • krall
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 168
  • Modtagne Tak: 15
Havde du ikke også lidt bøvl med den ikke ville starte før du skiftede motor. Kan huske til sidste træf i Jelling.
Kig alle ledninger efter især stelledninger og om der evt er monteret noget alarm/startspærre.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 24 Feb 2015 23:14 #6825

  • René M
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 6
Jo.

der var et par gange hvor den svigtede, men den kom dog igang igen begge gange.... B)

kan bare stadig ikke forstå at den ikke primer når der kommer tænding på..........Det gjorde den trods alt før jeg skiftede, men om det har noget med det at gøre ved jeg ikke....

Der er masser af benzin oppe ved dysebroen......

der er mig bekendt ikke monteret startspærre eller lign........
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 25 Feb 2015 23:40 #6826

  • René M
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 6
Skulle nok for en god ordens skyld lige nævne at det er en non tvis motor jeg har lagt i.......

Men derfor burde pumpen vel stadig prime??

Kan umiddelbart ikke finde nogen fejl..... :(
Sidste redigering: 25 Feb 2015 23:41 af René M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 26 Feb 2015 10:29 #6827

  • Thomas
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 940
  • Modtagne Tak: 31
Jo. Pumpen primer jo kun hvis der mangler tryk - du skriver at der er masser af benz i dyssebroen?

Havde du prøvet at kortslutte fp og b+ ? ...og har du checket at der er 12v på b+ ?
Når fp og b+ er kortsluttet burde pumpen tvangskøre når du sætter tænding på.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 26 Feb 2015 15:00 #6828

  • René M
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 6
Ja jeg har prøvet at kortslutte de to og så kører pumpen fint......men den starter ikke :(

den kører også hvis jeg aktiverer spjældet i AFM.......
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 26 Feb 2015 15:16 #6829

har du prøvet at dreje strømfordeleren til begge yderpositiioner? for at se om det ændrer lyden når du tørner den? jeg hælder stadig til at den sidder en tand forkert :-) har prøvet det så mange gange efterhånden :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 26 Feb 2015 18:28 #6830

  • René M
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 6
Ok Dennis.....

nu ved jeg ikke om du plejer at have ret, men i såfald har du det igen :laugh:

når jeg står bag ved bilen drejede jeg strømfordeleren helt mod højre, og nu er der sku liv i skuden hip hip hurra......

hvis jeg skal justere den skal akslen så mod højre eller venstre når jeg tager den ud?????

den må skulle mod venstre ikke?????
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 26 Feb 2015 18:46 #6831

det lyder rigtigt....

Glad for at jeg kunne hjælpe...

:P
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 26 Feb 2015 18:50 #6832

  • René M
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 6
Ja tak for det...
:P
skal jeg dreje akslen samme vej som fordeleren eller modsat???
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 26 Feb 2015 18:51 #6833

  • René M
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 6
Hov det har du jo svaret på..... :silly:

er det bare en eller to tænder tror du??.
Sidste redigering: 26 Feb 2015 18:53 af René M.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 26 Feb 2015 19:14 #6834

ja 1 tand til venstre og prøv igen... træk fordeleren forsigtigt ud mens du har fat i rotoren og drej den 1 tand mod venstre
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 26 Feb 2015 20:13 #6835

  • René M
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 6
Tak for hjælpen alle sammen......

den går stadig meget ustabilt i tomgang, men det er nok
et justeringsspørgsmål..........

det er mellem 1000 og 2000 omdr den går værst og så kan den heller ikke gå i tomgang uden at dø igen.......
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

motorproblemer 28 Feb 2015 09:01 #6836

  • Ralf
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 85
  • Modtagne Tak: 4
Alt efter, hvor meget maskinen har været skilt ad, så prøv lige at tjekke knasthjulene.. ;)

Det er muligt at starte en 4AGE, selv om det ene knasthjul er drejet 180 grader, det er dog umuligt at få tændingen til at stå korrekt.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.520 sekunder