Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Olie

Olie 10 Feb 2014 09:37 #6457

Hej igen, her endnu et spørgsmål fra MR2 Noob'en (Nybegynderen)

Da jeg købte bil blev jeg anbefalet "kraftigt" at køre på Castrol 10w60 edge sport
altså præcis denne:


Problemet er bare at den ikke rigtig er til at støve op i DK.

Den "alm" 10w60 Edge Professionel og TWS MotorSport sluger den som en Italiano sluger spagetti. Og her i slutningen af sæsonen begyndte den ikke at ville holde turbo trykket.

Jeg er blevet anbefalet at prøve at køre med Sunoco's 10w60 sports Olie af tidligere ejere der først ombyggede til Kompressor model.

Af en anden gut der køre noget fritids drift, anbefaler en sådan Olie:
www.opieoils.co.uk/p-68899-fuchs-titan-r...etic-engine-oil.aspx

Er der andre der køre med højt ladetryk? Hvilken Olie køre i på?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Olie 10 Feb 2014 23:12 #6460

  • peter k
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 245
  • Modtagne Tak: 4
nu er højt ladetryk jo et vidt begreb :laugh: jeg kører på Texaco havoline alm mineralsk 20/50 (til benzin/diesel med og uden turbo) det koster bestemt ikke en formue, og jeg har da kørt 1,8 bar ;)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Olie 11 Feb 2014 13:23 #6461

Hmm, tjaa, så burde det jo ikke være pga Olien.
Men den brugere generel meget Olie når den køre på "alm" 10w60. 2 liter ved 5-6000 km

Måske har motoren bare ikke været helt varm, så stemplet ikke har udvidet sig lidt, det skete først ved slutning af sæsonen når temperatuen faldt ned omkring 7-10grader. Det er kun skete nogle få gange.

Blokken er vist Opboret og med nye smedet stempler.

I må gerne grine hvis jeg er fuld af vrøvl :laugh:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Olie 11 Feb 2014 18:21 #6462

  • Søren
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 665
  • Modtagne Tak: 10
Paraplyer og ventilstyr... Kender du deres alder og tilstand?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Olie 11 Feb 2014 18:31 #6463

Fisk.... :unsure:

Ved om det her dækker over det:
Motor er komplet renoveret med opboret blok, nye stempler, ringe, lejer, pakninger, topstykke renoveret og trykprøvet for 2 år siden og har kørt få km siden
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Olie 12 Mar 2014 21:53 #6477

  • Søren
  • IKKE ONLINE
  • Indlæg: 665
  • Modtagne Tak: 10
Hvis der er brugt uoriginale pakninger kan disse være gået i fordærv .
Det har jeg prøvet!
Kun originale dele fremover!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.451 sekunder